Rolmodellen zijn gewoon mensen zoals jij en ik; hoe dichter we ons bij hen voelen, hoe optimistischer we over onszelf denken. Met die gedachte introduceerde we #IWASTHERE, een paraplu concept dat de overeenkomsten tussen rolmodellen en de jongeren die ze inspireren belichten. Op i-was-there.org/ tonen we verhalen van lokale rolmodellen; hoe ze bepaalde uitdagingen hebben overwonnen en het maken van een positieve impact op hun gemeenschap. De campagne is erop gericht jongeren aan te moedigen veranderingen in hun eigen leven te brengen en te benadrukken dat verandering overal kan plaatsvinden.
Tijdens de Internationale Dag van de Jeugd op 12 augustus 2019 ging de campagne #IWASTHERE live, waarbij zowel online (websites en sociale media) als fysieke (evenementen, posters, billboards en flyers) kanalen werden gebruikt. De campagne bestond verder uit diverse interventies in Bangladesh en Indonesië om het aandachtspunt jongeren op de werkvloer meer onder de aandacht te brengen.
Het platform belicht de verhalen van de lokale rolmodellen; hoe ze uitdagingen hebben overwonnen, welk verschil dit in hun leven heeft gemaakt en hoe ze anderen inspireren. De verhalen bewijzen dat verandering overal kan plaatsvinden en moedigen anderen aan om ook veranderingen te maken. Klik hier om het verhaal van Pakeeza te lezen.
Via online (website, sociale media) en fysieke uitingen (lokale evenementen, posters / billboards / flyers) kregen de verhalen verder vorm: Het vergroten van de stem van jongeren gaven hen een podium bij werkgevers, overheids-vertegenwoordigers en meer.
In Bangladesh vond een reeks straatoptredens en dialogen plaats om het bewustzijn te vergroten van de problemen waar jongeren mee te maken hebben op de werkvloer. (Lees verder)
In Indonesië gingen jongeren de straat op om de Internationale Dag van de Jeugd te vieren met een reeks evenementen die de jeugdwerkloosheid, kindhuwelijken en negatieve stereotypen over jongeren op de werkvloer onder de aandacht brachten. (read more)
Selected Works
Buitengenieters bewust maken van TBE en het gemak waarmee je een teek oploopt— Tekenbeet | Campagne, Online
Invoelbaar maken hoe een atopische aandoening iemands leven beïnvloeden— Neuspoliepen | Campagne, Online
Hockeyliefhebbers mobiliseren om het internationale werk van Right to Play te steunen.— Stichting Right To Play | 360º campagne
Het onder de aandacht brengen van een zeldzame en chronische huidaandoening— Prurigo Nodularis | 360º campagne
Media aandacht voor de problemen van dak- en thuisloze jongeren— Stichting Zwerfjongeren Nederland | Campagne, Print, PR-activatie
Een manifestfilm die het nobele werk van Oxfam Novibs zichtbaar maakt. - Duplicate— Oxfam Novib | Manifestfilm
Taal vrijwilligers werven via een alledaags medium— Stichting Het Begint Met Taal | Campagne, Print
Getting new language volunteers through an everyday mediumCommissioned | Creative Concept, Art Direction, Design