RIGHT TO PLAY

Hockeyliefhebbers mobiliseren om het internationale werk van Right to Play te steunen

project_cover-HOR-RTP-2

CONTEXT


Stichting Right To Play laat kinderen wereldwijd spelen. Een belang dat bij ontwikkelingshulp vaak over het hoofd wordt gezien. Om meer aandacht en draagvlak te creëren voor hun missie is er een sympathieke actiedeal geregeld met Hockey District; gericht op hockeyliefhebbers en hockeyclubs. Aan mij is er gevraagd om een communicatieconcept en branding te bedenken om deze samenwerking te promoten.
 

IDEE


Geen spel zonder bal. Geen plezier en ontwikkeling zonder spel. Deze uitspraak onderstreept de fundamentele rol dat spelen heeft in ons leven. Met de tagline 'Play it forward' introduceren we verschillende unieke Right To Play materialen, met een donatie aan de stichting voor elk verkocht item.
 

IMPLEMENTATIE


Door middel van een multi-channel aanpak werd de campagne online gepromoot via het web, social media en buiten/winkelreclame. Om het extra aantrekkelijk te maken, kregen klanten die merchandise kochten de kans om een hockeyclinic te winnen door een gesigneerde hockeybal van een van de ambassadeurs te vinden. 

JAAR

2021

UITINGEN

Campagne, Brand Guide, online promotie, instore materialen

MIJN ROL

Concept, Art Direction, Copy, Design

RTP_INSTA_INACTIE
RTP_INSTA_PROMO
RTP_INSTA_WINACTIE

SOCIAL MEDIA


In een reeks statische en geanimeerde content voor sociale media benadrukken we het belang van spelen bij het creëren van kansen voor kinderen over de hele wereld.

ONLINE WINKEL


Alle promoties leiden naar de actiepagina of online winkel, waar Hockeyliefhebbers allerlei Right to Play-materialen kunnen bestellen, waaronder een startpakket voor trainers.

RTP_Bedankkaartje
Bij het ontvangen van de bestelling zit er ook een bedankkaartje inbegrepen
RTP_Rollupbanner_1
RTP_Rollupbanner_2

OUTDOOR


De online content is ook vertaald naar buiten. Het is te zien in sportwinkels als roll-up banners en op de sportvelden (wisselende boodschap) als doelborden.

IMG_6204-
Hockey doelborden met wisselende boodschap 'Dit is een goed doelpunt!' in Right to Play huisstijl.
RightToPlay_PlayitForward_heroImage
RTP_brandguide-mockup2b
Tot slot is er een styleguide gemaakt voor Right to Play, met elementen en instructies voor verder gebruik.
IN SAMENWERKING MET

Kristy van Lammeren, Right To Play

Selected Works

Media aandacht voor de problemen van dak- en thuisloze jongeren— Stichting Zwerfjongeren Nederland | Campagne, Print, PR-activatie

Taal vrijwilligers werven via een alledaags medium— Stichting Het Begint Met Taal | Campagne, Print

Ondersteuning van het invloedrijke werk van Empower Youth for Work— Empower Youth for Work | Campagne, Platform concept

Getting new language volunteers through an everyday mediumCommissioned | Creative Concept, Art Direction, Design

} // call custom javascript smp_custom_js(); // call it again for every page change window.addEventListener("sempliceAppendContent", function (e) { smp_custom_js(); }, false);